Sireeni

Sireeni

maanantai 31. lokakuuta 2011

Asiakaspalvelun hauskuus.


Onko asiakaspalvelu sitä, että suoritat rutiinin mahdollisimman nopeasti ja asikas poistuu paikalta lompakko kevyempänä? Vaiko sitä, että asikasta palvellaan hymyssä suin ja sekä asiakkaalle että asiakaspalvelijalle jää tilanteesta hyvä mieli? No voihan se olla kumpaakin.

”Asikas on aina oikeassa” on terminä jäänyt elämään niin, että asikkaan roolissa oleva unohtaa myös asiakaspalvelijan olevan ihminen. Asiakaspalvelijoilta vaaditaan kohtuuttomia suorituksia ja useassa yrityksessä heidän jaksamisensa on äärirajoilla.

Näihin vaatimuksiin ja kiireiseen elämään on nyt tullut vastavoima: hitaan palvelun kassat, joista kertoo internetsivu hidastaelamaa.fi. Internetsivun mukaan ensimmäisenä Tampereen Citymarketissa asiakkaat huomasivat kassan työntekijän iloisen mielen ja aidon mielenkiinnon asiakkaiden kuulumisia kohtaan; sekä sen, että jonot pitenivät. Erikoista tässä on se, että ihmiset malttavat jonottaa kassalla ja ovat iloisia saamastaan hyvästä palvelusta! Tälläinen tarvitaan meidänkin lähikauppaan!

Olen niitä hassuja ihmisiä, jotka pitävät tuntemattomien ihmisten kanssa kommunikoimisesta. Joskus olen tuntenut itseni erittäin typeräksi kun olen aloittanut kaupan kassalle kertomaan hauskaa tapahtumaa ja saanut palkaksi kiukkuisen mulkaisun. Mulkaisusta on voinut aistia, että henkilö toivottaa minut yhtä pitkälle kuin mistä ostamani sitruuna on tullut.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti